Motogadget m-Unit V2
Sale

Motogadget m-Unit V2

31-0025
€249,95 €219,95
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
De motogadget m-Unit V2 is een nieuw electronisch hart voor je motor. Vanaf hier kun je alles netjes en eenvoudig aansluiten icm een wereld van extra opties. ...Meer informatie

Product omschrijving

  • Merk:Motogadget
  • Artikelnummer:31-0025
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
De motogadget m-Unit V2 is een nieuw electronisch hart voor je motor. Vanaf hier kun je alles netjes en eenvoudig aansluiten icm een wereld van extra opties. 

Zo, hoe werkt het?

Klik hier voor de vele vidoes mbt de werking.

https://www.youtube.com/results?search_query=m-unit

Installatie info?

Alvast even bladeren door de handleiding? Klik dan hier [klik]

Voor een ZEER uitgebreid schema, klikt u aub HIER.

Zo kun je bijvoorbeeld je (originele) knipperlichten anders laten knippen, maar kun je ook meerdere functie aan bestaande knoppen geven! 

De motogadgte m-Unit kun je netjes centraal in de motor plaatsen en vanaf daar de losse onderdelen als starter, knippers, overige verlichting etc aansluiten. Eindelijk een oplossing die al dat geklooi met electra omzeilt.

De m-Unit van MotoGadget is een Switchbox met een drukknop bestuurde eenheid en tegelijkertijd zekeringskastje met veel extra functies. Bijna alle apparaten kunnen met deze m-Unit worden aangestuurd. Het formaat is ter grootte van een pakje sigaretten (101 x 61 x 28 mm). De behuizing is beschermt tegen vocht, warmte en vibraties.

Het idee achter deze schakelbox is dat je met hele dunne draadjes grootverbruikers kunt aansturen door de relaisfunctie in de m-Unit. Dit is bijvoorbeeld van toepassing als je de bedrading door het stuur wilt laten lopen en dan is de kans erg klein dat je dat lukt met normale draad. Je kunt dan gebruik maken van hele dunne draden die wel makkelijk door het stuur kunnen.

Beschikt over de volgende functies (digitaal gestuurd):

  • Schakelen licht (uit, dimlicht en grootlicht met 1 knop)
  • Ter vervanging van de standaard zekeringskast (oude kun je verwijderen)
  • Knipperlicht relais (vermogensonafhankelijk, dus zowel voor normale alsook LED-knipperlichten geschikt). Automatisch uitschakeling is instelbaar.
  • Geïntegreerde remlicht modulator (om achterlicht tijdens remmen te laten knipperen),
  • Geïntegreerd  startrelay. Slimme controle aan- en uitschakelen bij starten.
  • Relais voor aansturing van claxon
  • Eenvoudig schokalarm ingebouwd
  • Mogelijkheid voor "gevaarknipperlicht schakeling"
  • Zelfdiagnose van de bekabeling (kortsluiting e.d.)
  • Eenvoudige setup middels 1 knop

Met al deze functies heb je verder geen extra relais, schakelaars of zekeringkastje meer nodig. Je kunt hiermee je eigen bekabeling tot een minimum beperken. geschakeld kan worden met zeer dunne draden (verlegging in het stuur wordt daarmee eenvoudig mogelijk.


French/Belgique?


The m-Unit V.2 is a digital control unit for your motorbike - the 'heart' of the vehicle's electrical system.

The m-Unit V.2 can be operated by push-button control or conventional switch controls mounted at the handle bar. The control box is used for switching of all necessary vehicle components and doubles as fuse panel.
Its compact case has the approximate size of a cigarette box and is completely moulded in - resistant to water, weather and vibrations. 
It is easily mounted by two M5 screws. All cable connections are made using terminal blocks.

The m-Unit V.2 is the 'electrical heart' of the motorbike. All switching operations are completely digitally controlled by a microprocessor and the latest solid-state technology - completely without mechanical relays, taking vehicle electrical systems to a new level!

Features of the new version V.2
- reduced
 standby current of 0.35 mA (equivalent to 0.00035 A) if alarm system off, and 0.48 mA (equivalent to 0.00048 A) if alarm system on -  for longer battery life
alarm system triggered by position-independent MEMS 3D gravity sensor.Installation in every position possible
alarm system with adjustable pre-alarm and adjustable levels of sensitivity
- alarm system can be deactivated for easy transport mode
- integrated parking light
- voltage range of 3V to 20V 

- can be used with 6V and 12V electrical systems
- with extended voltage range, 
starting of an engine with a large displacement or high compression is no longer a problem
- protected against reverse polarity
- protected against overvoltage
- extreme cable reduction by integrating all cables of switch or push buttons control including brake light switch in the handlebar. With only one cable the m-Unit V.2 is 
operated via a digital bus technology (product m-Button is required)

Dimensions and specs
L/W/H: 101 x 61 x 28 mm
Weight: approx. 180 g
Fixture: 2 x M5 screws, stainless steel (mounting and ground terminal), 1 x M5 screw-on terminal for battery positive
Operating voltage: 3V - 20V
Operating temperature: -20 °C... +80 °C

1 x input (plus, switched) for ignition lock or m-Lock
7 x pilot input (minus/ground, switched) for left turn signal, right turn signal, low beam/high beam, starter, horn, brake light, kill switch or setup respectively

8 x output (plus) for left turn signal, right turn signal, low beam, high beam, starter, horn, brake light, AUX (switched plus for all other appliances)

Comes with
m-Unit V.2, approx. 50 cm connector cable for battery plus terminal with 10 mm² nominal cross-section, 2 cable eyelets, 1 x M5 stainless steel screw, 2 x M5 stainless steel screw with nut, detailed installation and operating instructions

Reviews

robby buurma Geplaatst op 3 Oktober 2016 at 19:54

Wat een geweldig kastje is dit zeg. Alle bedrading van m'n XV920Cafe verwijderd en met nog niet de helft van de draden wat er eerst op zat een nieuw draadboompje gemaakt. Aansluiten is een fluitje van een cent en alles werkt perfect. Het programmeren is ook erg eenvoudig. Komende winter nog maar een kabelboompje vervangen van de motor van m'n vrouw.

bASEL Geplaatst op 24 Juli 2015 at 14:36

Ongelooflijk gemakkelijk in gebruik en vereenvoudigt het maken van een eigen kabelboom zonder poespas van zekeringkastjes en relais. Leuke extras zijn de ingebouwde alarm, alarmlichten en remlicht functie van enkel een achterlicht.



Aansluiten van de bedrading op de m-Unit gebeurt doormiddel van schroefjes, denk aan een kroonsteentje. De knoppen worden aangesloten op de massa(-) en de "output" is +. Hierdoor misschien niet geschikt voor oude engelse fietsen. Het apparaatje wordt ook vrij warm, verstandig is om het niet op te sluiten in een "doosje".



Regendichtheid moet ik nog testen, ik rijd zo'n 3 maanden hiermee (~5000km) en tot nu toe steeds het pech gehad om niet in een flinke stortbui te rijden.

Sam Duyvejonck Geplaatst op 6 Juli 2015 at 13:03

super onderdeel ! werkt perfect en heeft vele mogelijkheden . enkel bij het gebruik van de kill-switch moet je het contactslot weer uit/aan schakelen om de motor terug op te starten ( want de ontsteking is uitgeschakeld )

4.65 sterren gebaseerd op 3 beoordelingen Uw review toevoegen